Vamos a brasil

Hola amigos!

Nou ehhh, Merry christmas! Nee wacht, happy new year! Nee shit, fijne drie koningen!! Zo, nu zijn we weer up to date, toch? Ik weet het, ik weet het, beetje jammer dit…… nou snel beginnen dan maar!

Als eerste even het belangrijkste. Ik zit nu in de auto naar Brazilië (voor ik dit bericht gepost heb ben ik waarschijnlijk al weer terug in Paraguay mezelf kennende…) en IK BEN MIJN VOETBAL VERGETEN. Ik voel me alleen en verloren, mijn voeten zijn verward en vertonen ontwenningsverschijnselen. Waar zijn mijn back-up ballenjongens Finn en Fei wanneer je ze nodig hebt?! Please send help xx

Verder ander groot nieuws… Ik ben van gast familie gewisseld! Dit kan misschien een beetje verwarrend zijn aangezien de meeste mensen dachten dat alles goed ging, maar na 3 maanden voelde ik me er nog steeds niet thuis en had ook niet het gevoel dat het nog zou komen. Soms klikt het gelijk met mensen en voor mij klikte het niet. Dat is de voornaamste reden dat ik ben gewisseld en daar laten we het nu maar even bij.

Ik ben blij dat ik ben gewisseld! Ik heb nu 2 ouders en een broer van 16. Ik woon in San Lorenzo, een stad naast mijn oude woonplaats Capiatá. Er is hier net even wat meer te doen en ik kan nu gewoon zelf naar de shopping mal of een voetbalveldje lopen, het is hier dus minder gevaarlijk. Mijn huis is echt super tof, en ik heb nu WiFi. Heb ik toch stiekem wel gemist. Net als in Nederland heb ik best wel wat neven en nichten, en vooral 2 neven komen vaak logeren. Heel gezellig! Verder heb ik sinds kort weer contact met Camille, een andere Nederlandse studente die in Asuncion woont en we logeren nu elke week wel een X aantal nachten bij elkaar. Heel tof allemaal, ze kan het goed vinden met mijn neven en mijn broer Lucas (Luca is niet meer, mijn naam is nu Lu. Je kan vast wel raden waarom. Aangenaam kennis te maken:) dus het is altijd heel gezellig thuis.

Iets anders dat niet meer bestaat is mijn slaappatroon. We slapen elke dag rond 4/5 en dan worden we om elven of twaalven weer wakker. Nou ja, ik dan. Mijn broer slaapt op sommige dagen wat hem betreft door tot de zon weer ondergaat. “En je ouders vinden dit goed!?” Die zijn de hele dag op hun werk dus we kunnen lekker onze gang gaan.

Verder gaat alles zijn ga gangetje. Begin februari beginnen de scholen weer en daar heb ik best wel zin in. 3 maanden vakantie is best lang en wordt al snel een beetje saai…

Ik zal proberen elke dag in Brazilië een stukje te schrijven, wanneer ik het ook daadwerkelijk post weet ik niet. We hebben geen WiFi in het huisje en open WiFi schijnt daar zeldzaam te zijn. We zijn trouwens op weg naar caiobá, een plaatsje aan de kust. Oftewel, hay playa!!:)

Nou ik word misselijk dus ik ga er weer vandoor. Ik hou jullie op de hoogte!

Ciao ciao,

Hier een aantal foto’s gemaakt vanuit de auto, er zullen snel meer komen vanuit een wat beter perspectief:)

Eén gedachte over “Vamos a brasil”

  1. Hee Luca! Wat een goed verhaal heb je weer geschreven! Ik zie het voor me. Zo fijn om te lezen. Je hebt goede keuzes gemaakt lieverd. Heel veel plezier en bijna weer naar school. Langere dagen op je nieuwe school, hoorde ik van Linda. Buena suerta Lu, gran beso para ti y hasta la próxima! ❤️

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie